Heel vaak krijg ik de vraag: hoe doe je het nu allemaal….. beurzen en nascholingen organiseren, boeken uitgeven, bloggen, online programma’s ontwikkelen etc.
Het is allemaal organisch gegroeid. Je start met iets, blijkt erg leuk om te doen en je doet het gewoon nog een keer. Gewoon. Of is het niet zo gewoon?
Planning is één van de belangrijkste dingen, hoe manage je al die projecten? Met lijstjes, planbord en een enorme wilskracht! Elk project bestaat uit een aantal kleine stapjes, als je die toepast kom je er vanzelf.
Elimineren wat niet bij je past – en nog belangrijker niet bij je klanten – is daarbij een belangrijke stap die ook bij ons vaak lastig is. Je begint ergens aan en opgeven…. dat is wel het moeilijkste wat er is. In mijn blogposts en artikelen op deze site geef ik je graag inzichten hoe wij het hier aanpakken. Veel leesplezier en mocht je meer willen weten of begeleiding willen, stuur een berichtje.
Een kort overzicht van een paar van mijn favoriete boeken….
Begin Met Het Waarom van Simon Sinek, verplicht nummer voor alle ondernemers!
Een werkweek van 4 uur van Tim Ferris, om bij weg te dromen. Als het allemaal zo zou kunnen… Onderdelen zijn zeer goed bruikbaar voor onze markt!
Gaat Niet Bestaat Niet van Richard Branson, een boek met doorzetters-tips van Mr. Doorzetter himself…
Software
Er zijn diverse systemen die ik gebruik om het werk makkelijker te maken. Zo gebruik ik al enige tijd een software systeem voor onze nieuwsbrieven, Autorespond. Ideaal Nederlandstalig programma! Klik hier om het te bekijken.